štvrtok 18. apríla 2013

Torty a ja

 Moje prvé pokusy boli také rozpačité. Dva roky po sebe som urobila tortu pre Annu na narodeniny a boli to len také dvojposchodovky s ružovým a bielym fondánom bez nejakých ozdôb . No keď sa blížili jej tretie narodeniny našla som na nete tento jednoduchý lízatkový vzor a bolo rozhodnuté. Veľmi som to chcela vyskúšať, kúpila som si bielu hmotu, tie predchádzajúce dva roky ma poučili v tom , že hmota z cukríkov je síce lacná, ale zďaleka nieje taká vláčna a nepracuje sa s ňou dobre. Na farbenie som si kúpila 4 základné farby  práškových  potravinárskych farieb  a ich miešaním som si vytvorila odtiene, aké som potrebovala.

  Výroba ozdôb bola hračka , hrala som sa. ako s plastelínou a jednoduché tvary boli na svete.
 Trocha krivá, no čo už.

 Postavičku Minnie som kúpila, až taká šikovná nie som...
 Tu  už tvorím tortu pre Davidka o mesiac neskôr, kedže mám tri deti a Aničke som urobila takú veselú tortu, musela som pohnúť rozumom, vlastne internetom a nájsť teraz niečo jednoduché -chlapčenské a keďže to bolo v polovici októbra, tak sme si vybrali  motív halloween.
 Tri ruky by sa mi zišli, no bohužiaľ táto je Aničkina,  pomáha ...ochutnávať, či nieje otrávená, to zvykne hovorievať môj otec, keď si chce niečo uchmatnúť ...
 Mesiac vznikol z polystyrénového chlebíka potiahnutého fondánom a rukou som tam ledabolo napatlala čiernu gélovú potravinársku farbu.
 Tekvičky sú tiež úplne jednoduché, urobíte si guličku a opakom  príborového noža vytlačite osminky ,a potom iba  chytíte guličku medzi prsty a stlačíte -sploštíte . Vznikne krásny tvar tekvice, na stopky som použila pelendreky, rozkrájané na malé tyčinky a úponky sú nakreslené zelenou farbou v tubičke, ktorú vyrába Oetker. Múmia je urobená, ako torzo postavy z fondánu, potom si iba rozvaľkáte plát fondánu a nakrájate ho na  čo najdlhšie pásiky, začnite hlavou a obtáčate po obvode. Išlo to fakt ľahko, nezabudnite v mieste očí, na torzo dať kúsok čierneho fondánu , aby mala múmia ten správny kukuč , obväzy na rukách nechajte visieť.
 Netopiere a čierna mačka nesmú chýbať, na hornú tortu som urobila žltou farbou bodočky, ako nočná obloha -hviezdy.
 No a prestreté s tekvičkami...






Nuž a do tretice tento rok v marci mal narodeniny Adamko a keďže on je už naozaj veľký, tak si poprosil tortu s vecami, ktoré má rád, čítanie,vodné pólo , výtvarný krúžok, kocúr Loly  , tak sme teraz zapojili iba vlastnú fantáziu a tentokrát  sme tvorili ja, aj manžel .
 Polotovar vodnopólovej bránky.
 To nie je plastelína aj keď to tak naozaj vyzerá.
 Dúhový spodok torty.
 Aj loptu robil manžel...
 Obľubené okuliare, hrebeň, to bol moj nápad, Adam nebol nadšený :DDD lebo sa nám páčia baby...tak sa stále češeme : D
 Kniha
 Reprezentačné plavky, tie vyrábal môj muž...
 Adam chodí na výtvarnú,
tak si pýtal na tortu aj paletu...



No a sviečky samozrejme.

Tento týždeň ma čaká torta pre kamaráta, ktorý oslavuje okrúhliny , tak, ak sa mi podarí, tak ju sem pridám v ďalšom príspevku. Krásne tvorenie praje Erika! 

2 komentáre: