nedeľa 6. septembra 2015

Minion Girl 6 y.o.

Všetky moje čitateľky srdečne zdravím. Po dlhej  letnej pauze som tu pomaly späť. Veru nič som nestíhala a tak som tu bola málo. Nebol čas ani čitať moje srdcu milé blogy , snáď to dobehnem  a tak dúfam ,že ste všetci mali pekné oddychové leto. Dnes som tu len preto , že  bolo treba Aničke urobiť oslavu. Na poslednú chvíľu som zháňala inšpiráciu na pinte. Mala som predsatvu ,že urobím malý barík  s pohostením, ale keď som videla koľko sladkostí obsahuje taký pultík , /tie treba aj zjesť.../ ktorý dobre vyzerá na  "oko", tak som si to rozmyslela. Bude  "IBA" torta . Našla som krásnu inšpiráciu Minion girl a Aničke som do poslednej chvíle neprezradila, akú tortu bude mať . Bolo to vtipné, lebo už som mala vymodelované telo, potiahnuté žltým fondánom a ona stále nevedela, čo to bude :D. Zvykne si sama vybrať, no poslednú dobu na mňa kladie také nároky , že som povedala ,dosť, bude to prekvapko .
       Je to pre mňa dosť stres , vždy sa pýtam prečo to už nenechám tak a neurobím "normálnu" tortu. Je to priveľké, prisladké , plno marcipánu hádžem do koša, lebo je ho tam asi dve kilá a ak by sme to zjedli, určite by to bol ešte väčší hriech, ako keď to vyhadzujem....no tá radosť mojich detí ... bohužiaľ tieto postavičkové sa inak, ako vo veľkom, robiť nedajú, lebo nevyniknú... Robím tortu len tri krát do roka a nikdy neviem, ako to dopadne ...... Ku koncu už strácam nervy , neviem či viete, ale nie som trpezlivá. Mám veľké šťastie ,že môj muž je a tak, keď som tentokrát šmarila marcipánovú mašľu o dvere chladničky ,tak sa na mňa iba zmierlivo pozrel a s okom mi už pomohol.  Áno, taká som , cholerik !
    Tak aby to bolo aj trochu poučné, plnka do takej torty musí byť tuhá, aby sa  vrstvy korpusu nebortili, keď ho poťahujete. Tentokrát som dostala typ od sesternice mascarpone s nutelou v pomere 2:1 chutné a tuhééé. Vrch hlavy mimoňa je z punčoviny -zvyšky okrájanej torty/pomohla som si vrchnákom z mliečnika, mal ideálny priemer foto dole :D/ a ríbezľový lekvár . Sukňa - jej základ je tých 10% torty, ktorý podľa profíkov nemusí byť jedlý a tak mi poslúžil naozaj široký téglik od krému na tvár , obalila som ho alobalom a po obvode som prilepila pás marcipánu a až tak som lepila fódričky sukienky. A práve tento kus putoval celý do koša ,ešte teraz sa z toho cítim zle...Adam ma, ale potešil, povedal mi mamka, mne už nemusíš robiť postavičkovú , ja si prosím Sacher :D tak ešte jednu v októbri pre Davidka a potom už Adamova Sacherova





Carpaccio z repy s kozím syrom : do alobalu hľuzu repy ,štipka soli, PL oliv.oleja, PL ocot balzamico,1stúčik cesnaku a čerstvý alebo sušený tymián zabaliť a piecť na plechu 1 hod.upečené poliať redukciou balzamico a posypať kozím syrom ja som našla ešte pár jahôd /stálorodiace/ tak som ich tam pridala .





Z procesu...









Krásne tvorenie praje Erika !

8 komentárov:

  1. Wow!!! Nádhera! Tan se teda povedl. Maličké přeji krásné narozeninky! :-*

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Eri, dort jako pro princeznu, proč taky ne, Anička je tvoje princezna. Musela to být parádní oslava!
    Přeji všechno dobré a tebe moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som ešte nikdy tortu - postavičky nepiekla. Vy už máte prax, ako je vidieť na foto.
    Ďakujem za recept na šalát z cvikly, určite vyskúšam. Podávate ho teplý?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Erika,torta prekrasna.Urcite urobila radost.Velky obdiv za Tvoju sikovnost a trpezlivost,ja som tortu s marcipanom este nerobila.Netrufam si.Iveta

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Eri! Ta torta je rozkosna, velmi sa ti podarila a vam to tiez svedci. Anicka bola urcite rada, ze mala takuto oslavu. Ja som nakoniec Emmke robila cowgirl. Majte sa pekne. Monika

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Eriko, dort vypadá náramně! Malé princezně přeji jen vše nejlepší.... Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ι could not refrain from cоmmenting. Well written!

    Here іs mʏ website -

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Eriko, dort je úžasný. Moc se ti povedl. U nás by se snědl i ten volán :-)
    Moc zdravím Anny

    OdpovedaťOdstrániť