sobota 17. januára 2015

Iba môj Tilda ľadový medveď

Dokončila som ho dnes ráno, ten neporiadok si neviete predstaviť, strihať flisovú deku je masaker. Vystrihla som štyroch macov , dvoch v najväčšej veľkosti a jedného stredného a jedného malého . Sú ušití a čakajú na plnenie. Poviem Vám , že som sa trápila ,ako obkresliť strih na chlpatú látku ? Ako ten tvar  v tej huňatej látke dodržať ? Ale najviac som sa vytrápila so zostavením . Nohy nechceli držať tak, aby medveď nepadal, no je hotový a teším sa z neho, ako malé decko . Položený v skrini aby ani náhodou neprišiel k úrazu . Anička sa zaľúbila tiež /inak Tilda hračky ju neberú tak, ako mňa :DDD/ no biely medveď, to je iný maznáčik , hneď s ním chcela spať...takže preto  z veľkého medveďa budeme mať dva kusy  ,zatiaľ...










 Malý návod ,ako si vyrobiť patchworkovu  loptu, ako muster sa používajú päťuholníky vystrihnuté z  pevnejšej fólie , nemusite kupovať, ja som mala odložené z dezertu , okolo šablóny pozakladáte látku tak, že ju zapošívate v rohoch ,aby to držalo. Potom už len skladáte k sebe a zošívate rukou,vďaka tej pevnej šablóne sa tie malé dieliky veľmi dobre zošívajú .Keď to máte hotové ,fóliu z toho ihlou vylúpnete /viete ich opäť použiť/. Obe polovice /pologule/potom oproti sebe pootočíte , aby cípy do seba zapadli a z rubu to zošívate /už sú obe polovice bez šablón/ .











P.S. Kto vie načo slúžia tie drevené "kolíčky" v pozadí nech mi napíše.Netuším totiž načo to je, našla som  ich medzi bavlnkami,ktoré som dostala opäť od mojej kolegyne. Jeden je drevený, druhý,kostený. 


Krásne tvorenie praje Erika !

11 komentárov:

  1. Dobrý deň,
    tie kolíčky moja babíčka používala pri vyšívaní richelia...tým kolíkom sa urobila do látky diera (veľkosť podľa toho, koľko sa ten kolík cez látku prestrčil) a obvyšívala sa. Nožničkami strihať malé dierky bola riadna fušku.
    Prajem krásny víkend. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásný ledvěd :) Kolíčky jsou tuším na vytváření dírek např. do vlněné látky, dírky se následně obšijí.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Erika, maco je nadherny. Moja dcerka zboznuje zajace a mysky Maileg. Verim, ze by sa jej aj maco pacil ♥ Alexandra

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Erika, ako som už písala, ten maco by sa mi páčil. Tento Tvoj výtvor je dokonalý, krajší ako na obale knihy. Úplná rozprávková fantázia. Si neskutočná. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ďakujem za krásne komentáre aj za vysvetlenie na čo sú tie "paličky" .

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ten medvěd je nádherně udělaný, ale obvzláště se mi líbí to uspořádání věcí ve skříní včetně toho medvěda nahoře. Ivana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Je krasny a ta skrinka, to je ale kusok. Ja sa na neho tiez chystam, len neviem kedy sa dostane na radu :DD Monika

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Erika ten medved je uzasny....nadherna je aj ta lopticka-kombinacia farieb...pekny kusok:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Oh wow, Erika, your polar bear looks wonderful! I love him in your cabinet. Isn't that Tilda book fabulous? Thanks so much for visiting my blog. Happy sewing to you!

    OdpovedaťOdstrániť